personal branding

Eigen kracht en personal branding

Maatschappelijk is er steeds meer aandacht voor ‘eigen kracht’. Vanuit eigen wens naar ook uit noodzaak. Het sociale vangnet zal in de toekomst alleen maar minder worden. In de troonrede wordt gesproken over de participatie maatschappij waar ieder vanuit eigen kracht moet bijdragen. Ook werkrelaties veranderen snel. Trendwatches voorspellen een sterke groei van het aantal ZZP-ers en verwachten dat de werkrelaties steeds flexibeler zullen worden. Steeds meer zullen de traditionele bedrijven worden vervangen door gelegenheidscoalities die snel en flexibel kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen en kansen. Hoe moeten mensen omgaan met deze veranderingen? Hoe gaan ze om met deze toenemende onzekerheid?

Allereerst is het goed om na te denken wat je eigen kracht is. Wat zijn je kwaliteiten en drijfveren? Mensen gaan steeds meer op zoek naar persoonlijke groei en naar hun authentieke kern. In plaats van het voldoen aan de verwachtingen van anderen komt steeds meer de persoonlijke zingeving centraal te staan. Als men de eigen kracht duidelijk in kaart heeft is de volgende uitdaging om dit goed over te brengen op de ander. Vooral in een maatschappij waar samenwerken steeds belangrijker wordt. Hier komt het thema Personal Branding om de hoek kijken.

Op het eerste gezicht lijkt dat iets van de buitenkant, een verkoopverhaal; hoe kom je over, hoe zie je eruit. Maar het is veel meer dan dat. Bij personal branding gaat het vooral om de binnenkant; hoe je echt bent, wat jouw kwaliteiten en drijfveren zijn. En de buitenkant dient dat te bevestigen. Deze moet aansluiten bij je werkelijke ik. Pas dan ben je geloofwaardig en dus overtuigend. Vooral in deze tijd van socialmedia wordt die buitenschil snel doorgeprikt als het niet klopt met de binnenkant.

Personal branding gaat wel over:

Weten wat je eigen kracht is
jezelf tonen, af en toe in de spotlight durven staan
aandacht vragen voor jezelf, je product, dienst of organisatie
en dan een goed verhaal vertellen.

Inspelend op de actualiteit van dit thema heeft Vrouwelijke Krachtmeeting Zeist een bijeenkomst over Personal Branding georganiseerd op 25 september 2013. In een mooie sfeervolle Art Gallery hebben wij diverse experts bereid gevonden om over dit onderwerp kun kennis te delen en andere te inspireren om hun eigen personal brand verder vorm te geven. Het was een topavond met in de zaal een 100 tal professionele en energieke vrouwen

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.